2006年4月アーカイブ

At the end of August 2005, I quit being a technical evangelist.

Evangelizing in this industry is almost equivalent of marketing. Tell them something good, to lead their attention and to let them do good for ourselves hopefully at their own initiative. I used a lot of industry's favorite buzzwords including ReST, Web Services, XML technology, as well as Web 2.0.

Everytime someone uses a buzzword in their articles, presentation or interviews, they will be challenged what it really means. When I said Amazon Web Services supports ReST, almost everytime someone challenged me we were not as ReSTful as we should be. OK, we may not be.

sixaphone - way too much fun really

| コメント(0) | トラックバック(0)

I've been in San Francisco for three days. Sadly tonight is the last and I will fly back to Japan tomorrow morning.

Friday is our favorite of all, we have foobar. You can hear me drunken here at sixaphone. Cool, isn't it? For those of you who need explanation of sixaphone, just surprise when you look at this post from Brad. Brad bought a real phone box at eBay, LJ guys have it connected to ethernet, and made podcasting as easy as calling home. Now what else is cooler than this?

Here's me calling LJ:

Gの認証API

| コメント(2) | トラックバック(1)

Gが認証APIを出そうとしている。今のところデスクトップにインストールされるアプリケーション用のAPIだけが公開されている。EメールとパスワードをPOSTで送るというそのまんまじゃん的仕様が基本で、唯一少し差を見せるのが、連続的にアクセスされている場合には、エラーとともにCAPTCHAを使って人間が使っているのかどうかを確認するという機構を備えているところ。Web APIのほうはどうなるのか(4月下旬公開予定って書いてある)ね。

まあインストールした時点でそのアプリを信頼しているのだからパスワードを教えるくらいなんでもねーだろ、って話なんだろうけど、なんかさー。インストールしたアプリケーションが「そのアプリケーションで使う」パスワードを覚えるのはなんでもないけど、インストールしたアプリケーションに、「メールでもAnalyticsでもカレンダーでもなんでもかんでも、しかもそのアプリケーションでだけではなくブラウザだけでも利用できるパスワード」を教えるのってやっぱ抵抗あるでしょ普通。ないの?あ、そ。

We rock, better than G does

| コメント(3) | トラックバック(0)
Whatever Google brings to the table, we will do it better.
30 Boxes vs. Google Calendar

ここまで言われたら30boxesを応援するだろう、やっぱ。というわけでgcalは作ってみたけど放置ケテーイ。

で、問題は、30boxesもほとんど使ってないってことだw。だってカレンダーアプリそのものをほとんど使ってない。予定は全部覚えてるから。っつーか覚えきれないほど予定なんかないんだよな。カレンダーに入力することも面倒ならいちいち見に行って、「あ、全部覚えてた」って確認するのも面倒だ。でも面倒でもFlickrは使ってるわけで、たぶんカレンダーも使ってみればそのうち用途が見つかるんだろう。というわけで使ってみることにしてみるとかいてみる。

このアーカイブについて

このページには、2006年4月に書かれたブログ記事が新しい順に公開されています。

前のアーカイブは2006年3月です。

次のアーカイブは2006年5月です。

最近のコンテンツはインデックスページで見られます。過去に書かれたものはアーカイブのページで見られます。